Lid van de NBV, voorheen Imkervereniging Westland

Lidmaatschap

Als lid/cursist van onze vereniging wordt u tevens lid van de landelijke vereniging, de Nederlandse Bijenhoudersvereniging (NBV). Als lid van de NBV ontvangt u het blad bijenhouden. Als lid zijn de meeste activiteiten kosteloos. Wij stellen het zeer op prijs als onze leden zich actief voor de vereniging inzetten. Het lidmaatschap kost € 74,50 en is opgebouwd uit € 60 voor de NBV en € 14,50 voor imkervereniging Delft. U betaalt het bedrag van € 74,50 aan de NBV.

Honingslinger, wassmelter of ratenpers lenen?

De vereniging heeft twee honingslingers , één wassmelter en twee ratenpersen die leden gratis kunnen lenen. We hebben een grote slinger met een motor en een kleinere lichtere handslinger. Van de kleine handslinger zijn de poten er eenvoudig af te nemen zodat hij ook in een kleine auto past. Ook is het mogelijk om een ontzegelbak en ontzegelvorken te lenen.

Reserveren gaat heel simpel. Je logt* in waarna je rechtsonder de mogelijkheid krijgt om in het menu te kiezen voor de honingslingers , de wassmelter of de ratenpersen. Klik je op één van de twee honingslingers, op de wassmelter of één van de twee ratenpersen. Daarna klik je de dagen aan in de kalender dat je de smelter wilt lenen. Omdat een ieder in dezelfde periode deze spullen wil lenen, kan je maximaal 3 dagen invullen.

De ratenpers heeft een van siliconen gemaakte mal. Een dikke en dunne. De dunne ligt onder. Daar giet je de warme was op. De dikke leg je daar boven op met evt. een verzwaring van een op maat gemaakt plankje. Zorg dat de was niet te warm is of nog beter, maak het buiten ( schuur ) waar het snel kan afkoelen.

Er is een beschrijving bij gedaan . Wil je meer weten en zien hoe men het gebruikt? Kijk dan op  www.imkerijopdemoestuin.nl  onder het kopje, BIJ-producten. Overbodig om te zeggen, geleende spullen lever je natuurlijk weer schoon in. Mocht iets kapot gaan, geef dat even door zodat degene na je deze zaken weer kan gebruiken. Voor het ophalen van de materialen heb je een code nodig om toegang te hebben tot de bijenstal bij de Papaver. Deze kan je krijgen door een app te sturen naar één van de bestuursleden.