Imkervereniging Delft

Close this search box.

Bijenstanden

De Moerdop

Bijenstand de Moerdop ligt verscholen achter duurzaamheidscentrum De Papaver aan de Korftlaan 6 in Delft. Vanuit de tuin heeft u mooi uitzicht op de druk in en uitvliegende bijen.

De Moerdop wordt primair gebruikt voor de cursus imkeren. De volken die hier staan worden onder begeleiding van ervaren imkers verzorgd door de cursisten.

Met enige regelmaat zijn er activiteiten in de bijenstal of de Papaver waarvoor de bijenstal geopend wordt voor het publiek.

Melarium

De vereniging heeft een imkerij in het gebouw Melarium in het recreatiegebied Ackerdijkse Bos. In de maanden april tot en met september kunt u de imkerij gedurende de openingstijden bezoeken. De leden van de vereniging kunnen u meer vertellen over bijen, de verzorging van bijen en de activiteiten van onze vereniging.

De Melarium imkerij is open voor publiek op de volgende zaterdagen van 12:00 tot 14:00 uur: 13 april 2024, 11 mei, 8 juni, 13 juli, 10 augustus, 14 september 2024.

Tijdens de Landelijke Open Imkerijdagen is de Melarium imkerij geopend op zaterdag 13 juli 2024 van 12:00 tot 15:30 uur.

Het Melarium is een centrum voor natuur, bijen en kunst; een plek waar je natuur, rust en ruimte vindt. Op de begane grond bevindt zich de imkerij. De eerste etage is de locatie van de vereniging Natuurlijk Delfland .Vanaf het dakterras van het gebouw kan je van het omringende recreatiegebied genieten.

In het tijdschrift “Bijenhouden” van februari 2023 staat een artikel over de Melarium imkerij .

Bereikbaarheid van de Melarium imkerij:

Het adres van het Melarium gebouw is Melariumpad 11, 2629 HB Delft. Het gebouw ligt aan het wandel- en fietspad in het recreatiegebied Ackerdijkse Bos, 500 meter ten zuiden van de Symbiobrug, Thijsseweg te Delft. De dichtstbij zijnde parkeergelegenheid is Thijsseweg 11 Delft. Dat is op circa 500 meter loop- of fietsafstand van het Melarium gebouw. Dichterbij parkeren is niet mogelijk, want in het recreatiegebied mogen geen auto’s rijden. Als u de route instelt op een routewijzer opletten dat u niet gedirigeerd wordt naar de parkeerplaats langs de A13-want dan moet u zwemmen om het Melarium te bereiken. Kies dan voor Thijsseweg 11 en vanaf daar instellen Melariumpad 11.